Kezdőlap Bemutatkozás Híreink 1% Hogyan segíthet? Rendkívüli gyűjtések Elérhetőség

A Ferences Misszió

Rövid története

A Kárpátaljai Ferences
       Misszió Alapítvány

Története Támogatottjai Tisztségviselői Működési elve Gazdálkodása Alapdokumentumai Közhaszn. jelentések Kuratóriumi ülések

Az Ungvári Szent Gellért kollégium diákjai Budapesten

2014. július

A parlamentben

Eddigi életem szerintem legszebb és egyben legfárasztóbb kirándulásán vehettem, illetve vehettünk részt a kollégista társaimmal és némelyikük barátjával 2014. május 17-19-i bennmaradós hétvége keretein belül, ahol meglátogattuk Budapest főbb helyeit. A péntek déli indulástól megkezdve mindenki nagyon izgatott volt. A határátkelés meglepően gyorsan ment, viszont a programhoz viszonyítva kisebb késésben értünk Budapestre, a Hősök terére. Esti fényében láthattuk ezt a gyönyörű szoborcsoportot. Fényképsorozatot készítettünk róla, hogy méginkább megmaradjon emlékezetünkben. Fáradtan, éhesen utaztunk tovább Budakeszire ahol a nővérek jóvoltából ingyen megszállhattunk ezen a hétvégén.

A budakeszi domonkos nővéreknél

Szombat reggel a reggelit követően első megállónk a Halászbástya, majd a Mátyás templom volt, ahol megnézhettük a Szent korona, a jogar és az országalma másolatát. Ezek után a Széchényi könyvtárat, a Budai várat és a Turul madarat is meglátogattuk. Onnan gyalog, egy kicsit sietve a Margitszigetre mentünk, ahol egy zenélő szökőkútat is megcsodálhattunk. Itt volt, aki megtekintette az állatkertet, ebédelt vagy sportolt egy keveset. Aztán a Parlamenthez közeledve izgatottan vártuk az épület belsejében történő körbevezetést. Itt sok minden izgalmas és érdekes dolgot megtudhattunk az Országházról.

Estére a Nemzeti Színházban kedvesen és családiasan mesélték el az építését, a történetét, színészeit illetve nem utolsó sorban az alapítóit a színháznak. Egy hosszabb-rövidebb beszélgetést sikerült megejtenünk az egyik Beregszász környékéről származó színésszel, Trill Zsolttal, akit ezek előtt a színpadon is láthattunk Csehov Egyfelvonásos komédiák című darabjában. Késő este tértünk vissza szállásunkra ahol alig vártuk, hogy pihenhessünk a hosszú, de kellemes nap után.

Beszélgetés Trill Zsolt
kárpátaljai származású színésszel

A vasárnap reggelit követően volt, aki szentmisére ment a Budakeszi templomba, de olyan ember is akadt, aki a szállásunk kitakarításán szorgoskodott. Összepakolva, csomaggal a buszban elindultunk a Szent István Bazilikához ahol kezdetét vehette a szabadprogram, miután megbeszéltük hol találkozunk és hol szállunk majd fel a buszra, amely hazavisz minket. Aztán szétszóródtunk csoportokra, hogy saját magunk fedezhessük fel a Bazilika környékén lévő helyeket és látványosságokat. Ennek a programnak a végén, miután az embereket megvártuk a busznál, elindultunk hosszú és fárasztó utunkra amelynek célállomása Ungvár. Este tíz órai érkezésünk megnyugtató volt, de egyben szomorú is, hogy haza kellett jönnünk egy ilyen szép helyről.

Ezúton szeretném megköszönni a nővéreknek és azoknak az embereknek akik segítették ezt a kirándulást, és így hála nekik elmehettem illetve elmehettünk Budapestre, és ennyi minden szépben és jóbban vehettem, vehettünk részt.

Bimba Alexandra
kollégista

Ossza meg a cikket ismerőseivel a Facebook-on!